torsdag 7. juli 2011

Salatdressing

Sommeren er høysesong for salater - både fordi jeg da kan hente mange av ingrediensene på egen parsell - men også fordi jeg ikke orker å stå over varme kjeler og kar i sommervarmen.



De siste to årene har jeg tatt noen turer ned langs den nære kyststripe i Sverige. På en av utfluktene kom jeg innom dette fortreffelige spisestedet.
Til forrett ble det servert en salat med den nydeligste dressing. Via servitøren, fikke jeg oppskriften fra deres franske kokk. Det var ganske enkelt majones tilsatt eddik. Enklere kan det knapt nok gjøres.


Jeg tok utgangspunkt i min hjemmelagde majones. Jeg fant disse to eddikene som passer utmerket til dressingen da begge har en rund og fin smak. (Nei, jeg har ingen sponsoravtaler!) I tillegg tilsetter jeg litt ekstra sennep, salt og pepper. Her er det bare å smake seg frem til det en selv foretrekker.
Salaten komponerer du selv, på det du til enhver tid har tilgjengelig - og har lyst på.
Bon appétit!


Ingen kommentarer: